6 Ocak 2009 Salı

Can Yücel Bağlanmayacaksın Şiir Dinle


Bağlanmayacaksın bir şeye, öyle körü körüne. “O olmazsa yaşayamam.” demeyeceksin.
Demeyeceksin işte.Yaşarsın çünkü.

Öyle beylik laflar etmeye gerek yok ki. Çok sevmeyeceksin mesela. O daha az severse kırılırsın.
Ve zaten genellikle o daha az sever seni, Senin o’nu sevdiğinden…

Çok sevmezsen, çok acımazsın. Çok sahiplenmeyince, çok ait de olmazsın hem. Çalıştığın binayı, masanı, telefonunu, kartvizitini…

Hatta elini ayağını bile çok sahiplenmeyeceksin. Senin değillermiş gibi davranacaksın. Hem hiçbir şeyin olmazsa, kaybetmekten de korkmazsın. Onlarsız da yaşayabilirmişsin gibi davranacaksın. Çok eşyan olmayacak mesela evinde. Paldır küldür yürüyebileceksin.

İlle de bir şeyleri sahipleneceksen, Çatıların gökyüzüyle birleştiği yerleri sahipleneceksin. Gökyüzünü sahipleneceksin, Güneşi, ayı, yıldızları…

Mesela kuzey yıldızı, senin yıldızın olacak. “O benim.” diyeceksin. Mutlaka sana ait olmasını istiyorsan bir Şeylerin…

Mesela gökkuşağı senin olacak. İlle de bir şeye ait olacaksan, renklere ait olacaksın. Mesela turuncuya ya da pembeye Ya da cennete ait olacaksın. Çok sahiplenmeden, Çok ait olmadan yaşayacaksın. Hem her an avuçlarından kayıp gidecekmiş gibi, Hem de hep senin kalacakmış gibi hayat.







22 yorum:

Adsız dedi ki...

süper yazmışsın bn ders aldım şahsen...

Adsız dedi ki...

Tebrik ediyorum gönülden çok doğru we yaşadığımız şeyler yazılanlar harika!!!

Adsız dedi ki...

bırseylere bglnmdn hayatın bı anlamı olmaz b hayata ve hayatın ıcındekı acı guzel bazı seylere baglanma taraftarıyım ama guzel yınede

Adsız dedi ki...

çok güzel ama zehra daha güzel okur...

Adsız dedi ki...

kendim bile kendime ait degilim ki neyi sahipleneym bir canım var o da allah ımn kalbim bana verilms en büyük hediye sanardm o bile benm degilmş..

Adsız dedi ki...

izmir bölgesinde çalışıyorum o civarda oturan tanışmak isteyen yani ne biliyim dertleşmek filan bayan arkadaş arıyom gırgırına falan değil muhabbettine bu şekilde tanışmak isteğen arkadaşlar var ise iftheysay@hotmail.com
adresi ne mail atabilir .
bunu yazmam belki saçma ama yalnız hissettiğm için kendimi diye böyle bi istekte bulnuyorum.

Unknown dedi ki...

bağlanacaksın eğer gerçekten seviyosan,bağlanacaksın ki anlamı olacak yaşamanın,yaşamayacaksın öyle ot gibi,yaşamayacaksın herkesin yaşadığı gibi,senin bir özelin olacak ve ona bağlanacaksın sonuna kadar,evet belki birgün çekip gidicek bakmadan arkasına ama buna inan kaybeden sen olmayacaksın,çünkü unutma ki herkes bağlanamaz körü körüne,herkes sevemez herşeyden fazla,bağlanacaksın ki sahip olduğun bu erdemle başın dik yürüyebileceksin herkesin içinde...

zeynep dedi ki...

süleyman gerçekten çok güzel yazmışsın can yücel'in bu güzel sözlerine aynı güzellikte cevap verebilmişsin..sana ulaşabileceğim bir mail adresi yazarsan tanışmak isterim seninle..ben istanbulda yaşıyorum..umarım cevap yazarsın.

süleyman dedi ki...

evet bağlanacaksın körü körüne,görmeyecek gözün ondan başkasını,sevmeyeceksin hiçbirşeyi o yanında yokken,tat almayacaksın yediğinden içtiğinden,bazen göremeyeceksin gökyüzünü bunalacaksın,baharın gelişini farketmeden bir kara kış çökecek üzerine belki,evet çok seviyorum diyeceksin kendi kendine,o olmassa yaşayamam diyeceksin belki ama hiçbir zaman belli etmeyeceksin bu zaafını ona karşı,belli edersen üzülürsün benim gibi,sen varsındır onun için ama sen zaten hep varsındır,hani oyuncak alırdı baban çok severdin ama sonra sıkılırdın ve sadece komşu çocuğu geldiği zaman değerli olurdu o oyuncak vermezdin kimseciklere,işte aynen öle hissedersin zaman zaman,unutulur hemencecik ilk günkü mutluluk,unutulur o oyuncak için bana o oyuncağı alın diyip ağlayışın,artık o oyuncak senindir ve artık o kadarda değerli değildir gözünde...ve artık çokta umrunda değildir bozulup çalışmaması,rahatça başlarsın hor kullanmaya,bazen balkondan aşşağı bile atarsın ama büyüdüğün zaman ararsın o oyuncağı,o zaman hissedersin o saflığı ve bulamassın çin malı oyuncaklarda o oyuncaktaki ruhu...evet üzülürsün benim gibi arkadaş ama unutma kaybeden sen değilsindir hala...


(25 nisan 2009 merak edilen günlük sayfalarından sahibine...)

Adsız dedi ki...

bnce yaşamk içn bağlmk grk bşylre.sewmk grk dernden.ama grçktn swiosan grçktn deeer wrlck biryse bnce bağlnmya değer

Adsız dedi ki...

bence çooooooooooook güzel bir şiir okuyan kişide çok güzel okuyor

Adsız dedi ki...

arkadaslar bnce mükemmel bir şiir olmus hayatımda dinledigim en güzel siirlerden birisi bence baglanmayacaksın birini öyle körü körüne yoksa yazık edersin endine ................

Adsız dedi ki...

bencede çok güzel ama okur ken biraz soluk okuyorsun be abi melon olsa senden daha güzel okur şiire bişey demiyorum ama okunuş kötü

Adsız dedi ki...

seni çokkkk seviyorummmmm ama imkansızlık içinde yüzerken seni caresizce seviyorum çok özlüyorum sende bunu unutma ...
(2 haziran 2009 merak edilen günlük olmasada ortada apaçık herşey )

Adsız dedi ki...

SENİ ÇOK SEVİYORUM

Adsız dedi ki...

çok beyendim gerçekten güzel anlatmış süper...

Adsız dedi ki...

çok beyendim şiir süper

Adsız dedi ki...

süperrr ama keşke daha yawaş okusaymış yine de tebrik ederm..

sevda dedi ki...

aslında kimse bilemez ve farkında olamaz bağlandığının ve bağlanmadığının. öyle bi bağlanırsın ki kendini bile untursun bu hayatta işte bu yüzden arkadaşlar hiçbir zaman farkında olamazsınız bağlanıp bağlanamayacağınızın. çünkü bağlanamayacaksınız hiç kimseye kendinize bile sadece öyle zannedeceksiniz

Adsız dedi ki...

gerçek ten çok doğru ben birini çok sevdim çok değer verdim ama kaybettim hemde okadar acıydı ki gidişi değer vermicekmişiz benim demicek mişim oldu işte ama bu şiiri dinledikten sonra anladım herşeyi

Unknown dedi ki...

İYİKİ DOĞDUN BAHAR GÖZLÜM...

Adsız dedi ki...

Bağlanacaksın

Can Yücel'e sevgilerimle..

Bağlanacaksın işte ölesiye…..
‘O olmazsa yaşayamam’ diyeceksin.
Diyeceksin işte…
Dünyada sevecek bir tek sen,
Birde o kalmış gibi davranacaksın.
Bağlanacaksın,hem bağlı,hem bağımlı olacaksın.
Ucundan tutarak değil,ruhunla kavrayarak
Tüm benliğinle,o olmadan yaşayamazsın..
Zor gelir,yağmurda yalnız ıslanmak..
Doğru insanı bulup bağlanacaksın…

Çok seveceksin,o az sevse bile sahipleneceksin.
Sevginin eşitlenmesini ömür boyu olsa beklemek,
bekleyeceksin.
Çok seveceksin,çok acıyacak yüreğin.
Seveceksin kendi elini,ayağını bile..
Yedek parçası yokki seveceksin işte..
Hem her şeyin olacak,hemde kaybetmekten korkacaksın…
Gökyüzü,güneş,aydan değilde yeryüzünden başlayacaksın..
Yakınını göreceksin,mahallendeki ağacı seveceksin,
Sana günaydın diyen canlı,cansız her şeye bağlanacaksın..
Farkına varacaksın hayatın…

Ucundan tutarak değil,sarıldımmı hayata kökünden sallayacaksın.
Ne kadar çok sahiplenirsen her şeyi,o kadar ait olursun,
Sevgi zengini olursun…
Bağlanacaksın can dostum,bağlanacaksın..
Köpek gibi sadık kalıp,
Yeri gelip koynunda ağlayacaksın…

Ülkühan Boz