1 Mart 2009 Pazar

Keremcem Dokun 2009 Albüm Dinle



Albümdeki şarkılar: Tanıdım Sizi Söz & Müzik: Keremcem Sana Ferrari Gerekti Söz & Müzik: Keremcem Son Bir Kez (Ağutos Böcekleri) Söz & Müzik: Keremcem Yutkunamıyorum Söz & Müzik: Keremcem Yağmur Söz & Müzik: Onur Giray İmtihan Söz & Müzik: Keremcem Kötü Kader Söz & Müzik: Yunus Adak Yeraltı Aşk Söz & Müzik: Keremcem Karaağaç Söz & Müzik: Keremcem Neden Geldin Söz: Serkan Söylemez Müzik: Gökhan Türkmen, Serkan Söylemez Bir Annenin Rüyası Söz & Müzik: Keremcem Hayallerin Peşinde (Feat Kıta) Söz: Keremcem Müzik: Berke Taşar 'Dokun' benim 3. solo albümüm. 1. ile 3. arasında Seden Gürel'le düet albüm ve sizin de bahsettiğiniz 'Ateşler İçinde' adlı single çalışması var. Çektiğim diziler, yer aldığım müzikal projeler, Walt Disney HSM2 ve 3'te seslendirdiğim şarkılar ve kenarından tuttuğum, desteklediğim veya konuk olduğum projeleri düşününce bana bir rüyayı yaşıyormuşum gibi geliyor. Bu piyasada başarıyı esas sağlayan şey bence bulunduğunuz yerde kaldığınız sürenin uzunluğu. Yoksa ne "tek şarkılar" gördük, çok güzeldiler, hala çalındığında dinliyoruz ama sahiplerinin şu an nerede olduğunu bilmiyoruz. Tabi bu sırada başarınız yukarı doğru bir grafik izliyor ve ürettiğiniz şarkılar daha çok seviliyor ve dinleniyorsa ne ala. 'Dokun' bence benim müzikal grafiğimin en üst noktası. Gerek şarkıların melodik yapısı, gerek şiirlerinin aşkta yerimi belirleyen olgunluğu, gerekse albümün içerdiği duygu ve anlatım bütünlüğü tam da 5 yıldır ulaşmaya çalıştığım seviyede. Benim için bir başka önemi de ilk albümüm 'Eylül' gibi "hücum kayıt" tekniğiyle kaydedilmesi. Çalan bütün müzisyenlerin hislerini aynı anda ve bütünlük içinde enstrümanlarına aktarmaları bu tekniği çok sevmemdeki esas sebep. Sözü ve müziği bana ait olan 9 şarkı son bir sene içinde yapılmış şarkılar, albümün hazırlık ve kayıt süreci ise geçtiğimiz haziran ayında başladı. Türk popunun önemli isimlerinden Seden Gürel ile düet çalışmanız olmuştu geçtiğimiz yıllarda. Son albümde Kita düeti. Peki Keremcem başka kimlerle düet yapmayı, müziğini paylaşmayı ister? Aslında bu Avrupa ve ABD'de çok yapılan bir şey, bir şarkı veya şarkıcı sevildiğinde hemen düetler ve versiyonlar üretiliyor. Bu da ayrı bir ekonomi yarattığı gibi yeni isimler ve müzikte yeni açılımlar sağlıyor. Avrupa MTV'yi açarsanız böyle onlarca örnek görebilirsiniz. Ne yazık ki Türkiye'de iki yıldızı biraraya betirmek çok zor. Şarkıcıların kişisel egoları veya şirketlerin aralarındaki kronik problemler bunu engelliyor. Ben düet yapmayı bir şarkıyı başkasıyla paylaşmak olarak görüyorum ve bana çok şey öğrettiğini düşünüyorum. Bakalım bundan sonra kimle düet yapacağım.

Hiç yorum yok: