2 Nisan 2009 Perşembe

Can Dündar Şeffaf Oda Aşkın Tarifi

O’nu hatırladıkta başı göğe ermişçesine ya da asansör boşluğuna düşmüşçesine ürperiyorsa yüreğiniz... Ömrü saatlere sıkışmış bir kelebek telaşıyla O hüzünden bu neşeye konup kalkıyorsanız gün boyu nedensiz... ve her konduğunuzda diğerini iple çekiyorsanız bu hislerin... O’nunlayken pervaneleşen yelkovanlar, O’nsuz mıhlanıp kalıyorsa yerine, bir akrep kadar hain... sınıfta, büroda, yolda, yatakta içiniz içinize sığmıyor, O’ndan söz edilince yüzünüz, sizden habersiz, mis kokulu bir ekmek dilimi gibi kızarıyor, mahcup somurtuyor veya muzip sırıtıyorsa, ve O, her durduğunuz yerde duruyor, her baktığınız yerden size bakıyor, siz keyiflendikçe gülüp, hüzünlendikçe ağlıyorsa... dünyanın en güzel yeri O’nun yaşadığı yer, en güzel kokusu bedenindeki ter, en dayanılmaz duygusu gözlerindeki kederse... hayat O’nunla güzel ve onsuz müptezelse... elmalar pembe, kiremitler pembe, gökyüzü, yeryüzü, O’nun yüzü pembeyse, kışlar ilkbaharsa, yazlar ilkbahar, güzler ilkbahar... her şiirde anlatılan O’ysa... her filmin kahramanı O... her roman O’ndan söz ediyor, her çiçek O’nu açıyorsa... bir anlık ayrılık, bir ömür gibi geliyor ve gider gitmez özlem saç diplerinizden çekiştirip beyninizi acıtıyorsa, iştahınız kapanıyor, iştahınız açılıyor, iştahınız şaşırıyorsa... iştahınız, hasret acısında bile karşı konulmaz bir tat buluyorsa... eliniz telefonda yaşıyor, işaret parmağınızla ha bire O’nu tuşluyor, dara düştüğünüzde kapıyı çalanın O olduğunu adınız gibi biliyorsanız... mütemadi bir sarhoşluk halinde, her çalan telefona O diye atlıyor, vitrindeki her giysiyi O’na yakıştırıyor, konuşan birini dinlerken "keşke O anlatsa" diye iç geçiriyorsanız... kokusu burnunuzdan, sureti gözünüzden, sesi kulağınızdan, teni aklınızdan silinmiyorsa bir türlü... özlemi, sol memenizin altında tek nüsha bir yasak yayın gibi taşıyorsanız gün boyu... hem kimseler duymasın, hem cümlealem bilsin istiyorsanız... O’nsuz geceler ıssız, sokaklar öksüzse... ayrılık ölüme, vuslat sehere denkse... gamze gamze tebessüm de onun içinse, alev alev öfke de; bunca tavır, onca sabır ve nihayetsiz kahır hep O’nun yüzü suyu hürmetine... uğruna ödenmeyecek bedel, gidilmeyecek yol, vazgeçilmeyecek konfor yoksa... dışarıda yer yerinden oynuyor ve "içeri"de bu sizi zerrece ilgilendirmiyorsa, nedensiz küsüyor, sebepsiz affediyorsanız ve bütün bu hallerinize siz bile akıl erdiremiyorsanız... kaybetme korkusu, kavuşma sevincinden ağır basıyorsa ve aşk, gurura baskın çıkıyorsa bu yüzden her daim... gece yarısı kadim bir dost gibi kucaklayan tanıdık bir şarkı, bütün acı sözleri unutturmaya yetiyorsa... Her gidişte ayaklarınız "Geri dön" diye yalpalıyorsa ve siz kendinize rağmen dönüyorsanız, sınırsız, sabırsız, doyumsuz bir tutkuyla... ...o halde yarın sizin gününüz!.. "Çok yaşa"yın ve de "siz de görün"üz.


30 yorum:

Adsız dedi ki...

can yücelin anlattığı gibi birini bulamıyoruz mis kokulu bir ekmek gibi kızarmıyoruz ne yapmamız lazım?acaba bakan körlerden miyiz?

Adsız dedi ki...

o kadar çok duygulandım ki bu kadar samimi olur... Herkese böyle hissetmek nasip etsin Allah.Bir duyguyu o duyguyu karşılayacak derinlikte hissetmek bile büyük bir nimet ...

Adsız dedi ki...

aşkım berfin ben bu şiirdeki her kelimeyi yaşıyorum seni seviyorum hakan

Adsız dedi ki...

beni anlatıyor. çok severken kaybetmenin can yakmasını yaşıyorum.
SENİ SEVİYORUM FATMAGÜL GÜZEL ama seni yavaş yavaş kaybediyorum
imza köstebek

0pAk_MaddE dedi ki...

can abi bunu dinleyipte duygulanmamak eldemi.. hergün defalarca dinliyorum emeğine sağlık..

Adsız dedi ki...

ne kadar aşık olduğumu ne kadar sevdiğimi kalbiminn onsuz atmayacağını,damarlarımda kan doloşmayacağını içimdeki kıpırtının tarifini şimdi daha iyi anladım SENİ ÇOK SEVİYRUM EMREMMM...

Adsız dedi ki...

seni herseyden çokk ama çokk seviyorum oğuzummmmmmm

Adsız dedi ki...

seni herseydn cokk ama çokk seviyorum oğuzummmmm btanemm

ercan.. dedi ki...

ne güzel ya herkez aşkını ilan etmiş seni seviyorumlarla ne mutlu sizlere..

Adsız dedi ki...

can bey emeginize saglık sevdigim bayan arkadaşımla cok severek dinleriz gercekten harika.nefesim seni seviyorum berfinim eşin hakan

Adsız dedi ki...

eşsiz bir yorum cok güzel yazan ve okuyana sonsuz teşekkürler.bu şiiri nefesim berfine gönderiyorum aşkım benim seni seviyorummmmmmmmmmmmmmmm

Adsız dedi ki...

kokusu burnunuzdan, sureti gözünüzden, sesi kulağınızdan, teni aklınızdan silinmiyorsa bir türlü..nefesim kartenem ben bu duygu içersindeyim.cok güzel elinize salık süper yaaaaa teşekkürler,hakan

Adsız dedi ki...

nefesimmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm berfinimimmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm benimleeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee evlenirmisinnnnnnnnnnnnnnnnnnn aşkınnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn hakannnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn seniiiiiiiiiiii cokkkkkkkkkkkk seviyorrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Adsız dedi ki...

dinlerken kokusu nefesi sureti canladı gözümde..aşk çok özel ve anca bu kadar özel samimi anlatılırdı ağzınıza sağlık..ve aşık olmanın ne kadar muhteşem bişey olduğunu anladım..SENİ SEVİYORUM AŞKIM

Adsız dedi ki...

siz keyiflendikçe gülüp, hüzünlendikçe ağlıyorsa... dünyanın en güzel yeri O’nun yaşadığı yer, en güzel kokusu bedenindeki ter, en dayanılmaz duygusu gözlerindeki kederse... hayat O’nunla güzel ve onsuz müptezelse... berfinim cok teşekkürler aşkım rabbime binlerce kez şükürler olsun nefesim seni seviyorum.aşkın hakan

Adsız dedi ki...

yazanada okuyanada emeklerine saglık cuk güzel mümkün oldukaca her gün dinlrim hiç bıkmadan kackare dinlerim bilinmez teşekkürler.nefesim berfin bu sözlerin bütünü sana gelsin sana olan sevgim güvenim dünyalar kadar diyecegim ama dünya bile kücük geliyor aşkım seni seviyorum berfinim kartanem

Adsız dedi ki...

ellerinize saglık cok güzel olmuş bunu sözlerle aşkımı dile getirdim sevdigime ben seni seviyorum nefesim berfin tertemiz sevgim senindir aşkım

Aslı - Engin dedi ki...

Ve ömrünüzün kalan kısmında sadece onunla gözlerinizi kapatıp onunla uyanmak istiyorsanız gerçekten SEVİYORSUNUZ...Seni seviyorum CANTANEM - Engin - Aslı...

Adsız dedi ki...

arkadaşlar ben hakan herşey için teşekkür ederim yazdıgım yorulları yayındagınız sonsuz teşekkürler ama şimdi yokun bir daha bu güzel yorumu dinliyemiyecegim sizden ricam sakın aglamamanızdır beni sevenlerim aglamasın istegim bundan ibarettir nefessiz olmaksa ölüm gelmiş demektir ölüm geldiyse sefa gelmiş hoş gelmiş.ramazan ayında bir duayı esirgemeyin benden

Adsız dedi ki...

Merhaba Kelebek, seni görmeyeli 5 gün oldu, seni beklemek kabirde haşrı beklemek gibi, ne olur gelsen o güzel yüzünü görsem, güneş açsa kuşlar ötse kalbim yine deliler gibi çarpsa aklım ve fikrim karışsa güzelliğinle mest olsam, inan şaraba gerek yok, seni görsem en hoş nameler gibi gelen sesini duysam dünyada istemem ne saray ne han sen yanımda ol yeter. Seni aradım çünkü, hasretine artık dayanamıyordum yüreğim bedenimden önce cehenneme girmiş gibi yanıyordu. Bu gün sana telefonda binlerce defa seni sevdiğimi söylemek isterdim ama seni sıkmak seni benden uzaklaştırmamak için dervişlerin tesbihatlarının kalblerinden düşürmedikleri gibi bende her an yüreğimi görevlendirmişim seni zikrederler, ne olur kelebek gel bir an önce gönlümüze güneş doğsun özledim seni.... serhat_kar27@hotmail.com

Adsız dedi ki...

27.eylül dogum günü nefesimsiz gececek olan bir dogum günüyse neden geldi neden neden ben nefeim seni kimsenin sevemedigi kadar seviyorum seveegim ama ben o gün dügdugum gün bur bu hayatta olmak istemiyorum istemiyecegimde nefesiz yaşamaksa ben nefesimsiz yaşayamam rüye rabbim beni af etsin elvada her şeye berfin aşkım tek arzum kim aglarsa aglasın sen aglama ben buna asla dayanaman son istegimdir senden nefesimmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm seni severek ölmek bile cok güzellllllll karıcıgımmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

Adsız dedi ki...

berfin abla benin funda nasılsın abla abla bir bir olaya şahidim ki ne anlata bilinir nede yaşanır bire bir gördüm hakana abimin sana sevgisini bende seni bir abla olarak sevdim san söylemek istedigim tek bir şey var onunda buraya yazıyorumbir erkek beni bu denli seviyorsa ölümü göze almışsa bende buna inanıyorsam bende onunla ölürüm hiç bir şeyde umrumda olmaz ablacıgım sen bana o insanla eblenecegini sözledim yap o zaman bunu cünkü siz bir nefes olmuşsunuz.funda

Adsız dedi ki...

nefesim seni inna o kadar seviyorum ki ne anlata bilirim nede tarifi var aşkım senin için bir hakan feda olmuş cokmu ya nefesim ben seni rabbim kadar seviyorum anlıyormusun aşkım bunu anla bunu sana daha nasıl söyleyeyim nefesimmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

ozan dedi ki...

senin için ağlamanın güzelliği, kaybetmenin korkusuyla yaşıyorum. seni gördüğüm 24 saatin ardından geçen günlerin öncesine bakınıyor ve utanıyorum...
keşke senli bir çok 24 saatlik dilimlerim olsa...
herşeyden öte yarın bizim günümüz ve yarınlar bizim olsun...

Adsız dedi ki...

benim yorumlarımı neden kabul etmiyorsunuz :(

Adsız dedi ki...

Kizil dudakli bir kadin sevdigim
Gözleri kara bir elmas esmer teninde parlayan
Laleler sererim yollarina ,eşsiz kokusunu kiskanir tüm çiçekler
Gökyüzü, yarimin saçlarindan çalmis gecenin siyahini, yildizlar serperim saçlarina..
Elleri sudan çikmis bir peri.. dokunuslari sihirli masallar anlatir
Gönüllü esiriyim sevgisinin, müebbet mahkumu olmayi seçmisim, kalu beladan,
O konuşur zaman durur, gülüşlerine açılır cennet kapıları
Yüzünden süzülen incileri akmış okyanuslara… en hüzünlü anların resimleri.
Deli divane olurum çöllerde, yakarım ruhumu suskunlugunda
Hiçbir bakış onun sıcaklıgında degil, yağmurlara hasretim, bir de Ona.
Masum bakısına dünyayı feda edecegim sevgili…
Sensizsem, etrafımda erir hersey, isimleri kaybolur, ben olmam..
Sen yoksan eğer, al tüm nefeslerimi yok olayım.
Dudağından süzülecek o kelimelere muhtacım
Seni seviyorum. berfinimmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

Adsız dedi ki...

kar damlacıkları deymiş tenine
bir yaz sıcaklığı var sanki ellerinde
gözlerin hayranla bakmakta
bağlı olduğun toprağa
çığ düştü yüreğime
berfin kor ateşler içinde
bembeyaz bedeni yarı çıplak
halde göğsümde.
el ver berfin elbet bu dertlerde biter
sensiz yapayanlız kaldım bu yarım bin asırlık şehirde
tükenme sende aç berfin kollarını baharlar içinde
beyaz bir sevgim var dağlar yamacında
güneşe benzer ay
berfin..
sevdiceğim
nefesim seni sevmek se ben seni deliler gibi seviyorum ve rabbim bana verdigi her nefeste seni sevecegime yemin ediyorum berfinimmmmmmmm

RUHİYYA dedi ki...

Daha bu gün okudum ben bu yazıları beni etkileyen kadını bu kadar çöze bilen erkeyin olması hayalimde hep öyle düşledim ruhumun erkeyini ama hayatımın erkeyini ise ancak zil zurna sarhoş olupda ala bildim yatagıma,çünkü beynimi cezb edemememişti,.Seneler önce kayb ettigim kadınlık duygularım artık serhoşken de ruhuma ugramaz oldu ve ben tamamen yalnızlıga gömüldüm,.

Adsız dedi ki...

Kafamdakı soru ısaretlerı her gece döver beni..her sabah acı ıcınde uyanırım.
bundan dolayı bütün günlerim mutsuz geçer..her gun bu ısın sonu bıraz daha
uzaklasıyor gıbıme gelıyor.hayat bır tren olsun bende yolcu ama o benı
gordukce kacıyor ...belkıde ben onu gordukce kacıyorum .pekı ben neden korkuyorum
benım derdım nedır bılen varmı..bu soru ısaretlerı nedır,neden bır soru var ..
herseyı cok basıt dusunsem bıle bır sonuc yok..

ben yasamayı hak etmek ıcın ne yapıyorum....

galıba hıc bırsey yapmıyorum ama bunun geçmıse dayalı bır sebebı olmalı, varda.
hayatımın ılk gununden berı huzura ve mutluluga hasret buyuyup, sevgısız kalan
bırı ıcın bu durumda olmam belkıde normal,mutsuzlugumun adınıda cevap veremedıgım sorular koyarak gecistırıyorum ..ne guzel degıl mi hersey bu kadar basıt. cok kolay
yenıklıgımın ve korkaklıgımın adı ..adını bılmedıgım sorular ve cevapları....

volkan dedi ki...

seni çok seviyorum bebeğim